*FLORILE PASIUNII* - UN SITE CU PASIUNE !

20100702

TRANDAFIRII - FLORILE PASIUNII


Am simtit nevoia de mai multa frumusete in jurul meu . Aveam o multime de tufe si plante cu bulbi , mai ales pentru primavara si prima parte a verii ,dar , perioada iulie-august ramanea cam descoperita .

Pentru ca florile mele preferate au devenit  trandafirii , am achizitionat trandafiri . Inspirata alugere ; in al doilea an m-am bucurat deja de minunea aceasta .


Multa culoare , forme incantatoare , miros sublim .

 Imi plac indeosebi cei bicolori sau tricolori., dar nu-i neglijez nici pe ceilalti . Merita atentie , dragoste si ... pricepere.

Ii admir pe cei care infloresc toata vara ,dar nu pot sa nu-l iubesc si pe cel care se daruieste o singura data cu atata darnicie.

Ii ador pe cei cu miros intens si ma bucur de mireasma lor. Mi-ar placea sa participati alaturi de mine la aceasta bucurie a naturii de langa noi.

Mi-a placut sa-i formez ca pe niste copacei , desi au 5-6 tulpini .




Am inceput cu trandafiri englezesti . Sunt grozavi, pentru ca infloresc abundent , cei mai multi sunt remontanti, sunt destul de rezistenti , dar... floarea li se ofileste mult prea repede!

Ideali sunt trandafirii floribunda si de parc pentru ca infloresc continuu si sunt incarcati de flori , dar , mai nou, sunt indragostita de hibrizii tea care sunt fermecatori , dureaza mult afara , dar si in vaza .

Acum am inmultit numarul lor si , de-abia astept sa-mi faca flori . Ma bucur de fiecare tip care confirma reclama .

Sfaturi din experienta proprie :
- achizitionati trandafiri toamna (octombrie) ,plantati-i imediat pentru a avea timp sa se prinda bine pana la sosirea iernii ; alegeti bine locul unde plantati trandafirii , pentru a nu fi nevoiti sa-i mutati in anul urmator , caci riscati sa -i pierdeti ; daca chiar trebuie sa faceti mutari , luna octombrie este cea mai potrivita , la fel ca la majoritatea tufelor si arbustilor ;
- in al treilea an , eu am lasat 5-6 tulpini , dupa care am rupt toti mugurii pana la inaltimea de 70-80 cm , le-am legat impreuna si am pus un par de sustinere , obtinand in felul acesta niste copacei cu mai multe tulpini ; daca se lasa o singura tulpina , se poate obtine un trandafir-pomisor ,dar dureaza (5-6 ani) pana cand , prin taieri sucesive ,se formeaza o coroana bogata ;
- daca nu le puneti ingrasaminte specifice , puteti sa aduceti periodic pamant bogat (de padure , mranita , pamant bun de gradina , etc) si sa puneti la radacina ; in felul acesta este mai usor (si mai ieftin)  sa le oferiti nutrientii necesari ; de asemenea puteti utiliza zeama de la spalatul zarzavaturilor ,zeama de carne , zat de cafea , etc ; de asemenea zeama de urzica , de pelin , de coada-calului , care intaresc plantele ;
-se foloseste si metoda traditionala cu  : gunoi de pasari -este un ingrasamant mai bogat in substante nutritive decat gunoiul de grajd;modul cel mai indicat de folosire a acestui ingrasamant este in forma de solutie, aplicata in timpul perioadei de vegetatie a plantei;cu cateva zile inainte de intrebuintare, gunoiul maruntit se amesteca cu apa, o parte de gunoi si doua parti de apa;in ziua in care se face tratarea plantelor se adauga iarasi apa in proportie de 1 :10 ;la o planta se da 0,3-0,5 l de solutie; cenusa -se aduna cenusa lemnelor, paielor, cocenilor, etc;atentie ! nu se foloseste cenusa din carbune de pamant deoarece contine substante daunatoare pentru plante;se da cu aproximativ 15-29 g de cenusa, preferabil amestecata cu mranita, la fiecare cuib.
- daca nu-i stropiti , aveti grija sa inlaturati zilnic larvele care se formeaza pe varfurile crengilor din ouale unor musculite , frunzele bolnave (patate , ingalbenite,vestejite ) , panzele de paianjeni ; cel mai bine este insa sa-i stropiti mai ales  primavara si dupa perioadele ploioase cand se inmultesc bolile si daunatorii ; puteti utiliza si solutii preparate in casa pe baza de nicotina (mucuri de tigari lasate in apa ) , apa de sapun , solutii macerat de planta de urzica , de pelin , de rostopasca , de crizanteme , de tomate , de frunze de nuc ,etc ;
- pentru stimularea infloririi , ciupiti mereu florile ofilite ,sa nu se formeze macesele , care dau semnalul ca datoria de perpetuare a fost indeplinita ; astfel se vor forma mereu flori noi pantru a-si indeplini menirea ;
- taierea trandafirilor remontanti(care infloresc de mai multe ori)se face dupa fiecare inflorire  dupa tipul de crestere : daca formeaza tije lungi cu o floare sau 2-3 in varf sa face taierea la cel mult o treime din tija ramasa dupa ciupirea florilor ;daca face crengi scurte , se taie la jumatate ;  aveti grija la indesirea prea mare a coroanei , care ajuta la raspandirea bolilor si se catuieste trandafirul ; sa aveti mereu in minte sa obtineti o coroana simetrica si bine proportionata , dar aerisita ; trandafirii care infloresc o singura data (neremontanti) se taie dupa inflorire sau toamna , lasandu-se ramurile noi , pe care vor fi flori in anul viitor  ;
- trandafirii urcatori se taie de jos pana sus , ca sa avem o inflorire pe toata inaltimea , nu doar la varfuri ; am putut sa vad chiar si in reviste de specific trandafiri urcatori cu tulpina golasa , care nu aratau deloc bine;
- toamna se aduce pamant bun si se fac musuroaie la radacina trandafirilor , pentru a-i proteja si a-i hrani pe timpul iernii ; se pot face taieri de toamna , dar eu folosesc usoare taieri toamna , facand primavara taierile propriuzise .

Hai sa simtim impreuna mirosul superb al trandafirilor si sa ne bucuram de frumusete !

Priviti florile mele :
http://viata-flori-bijuterii-prietena.blogspot.com/p/florile-mele.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ratings and Recommendations by outbrain